مشاوره دیجیتال مارکتینگ
منظور از دیجیتال مارکتینگ و مشاوره دیجیتال مارکتینگ مجموعه فعالیتهایی است که محصول یا خدمات موردنظر از طریق تکنیکهای تجارت الکترونیک به مخاطبان و کاربران فضای اینترنت معرفی میشود. صاحبان کسبوکارها ازطریق مشاوره با مشاوران بازاریابی دیجیتال میتوانند استراتژیهای کارآمدی در ارتباط با دیجیتال برندینگ خود تدوین و اجرا کنند.
برای این منظور شما بهعنوان صاحب برند یا کسبوکار به یک برنامه بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ پلن نیاز دارید. ازطریق این پلن میتوانید برنامههای خود را همسو با اهداف مدنظر خود مشخص کنید. مشاور دیجیتال مارکتینگ در این راه و تعیین پلن و استراتژیهای دیجیتال مارکتینگ به شما کمک خواهد کرد.
وظایف و مهارت های مشاور بازاریابی دیجیتال
ازطریق مشاوره دیجیتال مارکتینگ استراتژیهای متناسب با نیازها، اهداف کسبوکار تدوین و اجرا میشود. متخصصان دیجیتال مارکتینگ مسئول اجرای فعالیتهای بازاریابی دیجیتال درونسازمانی هستند. طراحی و مدیریت کمپینهای تبلیغاتی آنلاین، مدیریت شبکههای اجتماعی، بهینهسازی سایت برای موتورهای جستجو و تحلیل دادههای بازاریابی از مهمترین مسئولیتهای حوزه مشاوره بازاریابی دیجیتال هستند.
متخصصان دیجیتال مارکتینگ به مشتریان خود راهکارها و پیشنهادهای اساسی ارائه میدهند تا از طریق آنها موجب افزایش آگاهی برند، افزایش ترافیک وبسایت و درنهایت افزایش فروش شود. راهکارهای مختلفی که صاحبان کسبوکار از طریق مشاوره مارکتینگ دریافت میکنند عبارتاند از:
1. ارائه راهکار برای بهینه سازی سایت
متخصصان حوزه مشاوره دیجیتال مارکتینگ در زمینه سئو دانش بالایی دارند و داشتن استراتژیهای مناسب برای بهینهسازی موتورهای جستجو یکی از مهمترین وظایف آنها است. با این کار ترافیک ارگانیک سایت افزایش مییابد. سئو نقش مهمی در دیجیتال مارکتینگ دارد؛ زیرا آمارها نشان میدهد که به طور میانگین حدود 54 درصد از ترافیک سایتها مربوط به موتورهای جستجو است.
2. ارائه راهکارهای مهم برای بهبود نرخ تبدیل
یکی دیگر از اهداف دیجیتال مارکتینگ نرخ تبدیل یا CRO است. برای این کار نیز برنامهریزیهای مهمی توسط مشاور دیجیتال مارکتینگ تعیین میشود تا در طول این فرایند چالشهایی که موجب کاهش نرخ تبدیل شدهاند شناسایی شوند. مشاوره دیجیتال مارکتینگ با بررسی سفر مشتری عواملی را که موجب میشود مشتری هدف موردنظر ما را دنبال نکند مشخص میشود.
بهترین مشاوران دیجیتال مارکتینگ دارای تحصیلات مرتبط با این حوزه و سوابق حرفهای و تجربه کاری موفق هستند.
من، علی ناصرحجتی یکی از مشاوران موفق دیجیتال مارکتینگ هستم که با اشراف کامل اطلاعاتی و حرفهای، مهارت زیادی در حل مسئله و برقراری ارتباط سازنده با صاحبان کسبوکار دارم.
برای فعالیت در حوزه مشاوره دیجیتال مارکتینگ، فرد باید مهارتها و تواناییهای بالایی داشته باشد تا بتواند بهترین استراتژیهای علمی و عملی را تدوین و به صاحبان برند ارائه دهد. علاوه بر آنچه گفته شد سایر وظایف مشاور دیجیتال مارکتینگ عبارتاند از:
- تحلیل دادهها: مشاور بازاریابی باید بتواند دادههای مرتبط با عملکرد تبلیغات، عملکرد وبسایت و رفتار مشتریان را تحلیل کند. تحلیل دادهها شامل استفاده از ابزارهای تحلیلی مختلف، استخراج الگوها و تفسیر دادهها است.
- بازاریابی محتوا: متخصصان مشاوره دیجیتال مارکتینگ توانایی بالایی در ایجاد و مدیریت استراتژیهای بازاریابی دارند. تولید محتوا و انتشار آنها در قالب بلاگ پستها، مقالات، ویدئوها و فرمتهای دیگر از مهارتها و وظایف مشاور دیجیتال مارکتینگ است.
- ۵ بازديد
- ۰ ۰
- ۰ نظر