سه شنبه ۲۰ شهریور ۰۳

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

احتمالاً این روزها عبارت‌هایی مانند دیجیتال مارکتر و کارشناس دیجیتال مارکتینگ را شنیده‌اید. اینترنت و دنیای آنلاین همه چیز را تغییر داده و یک دهکده جهانی ایجاد کرده است. در حال حاضر بازاریابی دیجیتال یکی از مشاغل پرکاربرد در جهان است و بسیاری از کسب‌و‌کارها در بستر اینترنت و فضای آنلاین خود را به مشتریان و مخاطبان معرفی می‌کنند.

یک متخصص دیجیتال مارکتینگ از طریق کانال‌های ارتباطی مختلف مانند ایمیل مارکتینگ، شبکه‌های اجتماعی و وایت پیپرها محتوای مناسب و ارزشمند در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد. باتوجه‌به رقابت بالا در کسب‌وکارهای آنلاین تنها یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ حرفه‌ای می‌تواند ترافیک سایت و نرخ بازگشت سرمایه را افزایش دهد. در این مقاله از وب‌سایت علی ناصرحجتی با دیجیتال مارکتر آشنا می‌شویم.

دیجیتال مارکتینگ و استراتژی های بازاریابی

تمامی روش‌های بازاریابی که در آن‌ها از اینترنت و دستگاه‌های الکترونیکی برای بازاریابی استفاده می‌شود دیجیتال مارکتینگ نام دارد. در دیجیتال مارکتینگ از کانال‌ها و ابزارهای مختلفی مانند موتورهای جستجو، شبکه‌های اجتماعی، وبلاگ‌ها و ایمیل برای افزایش آگاهی برند و جذب مشتریان استفاده می‌شود.

فردی که در بخشی از این بازاریابی فعالیت می‌کند دیجیتال مارکتر نام دارد. یک متخصص دیجیتال مارکتینگ باید با استراتژی‌های بازاریابی آشنا باشد تا بتواند میزان ترافیک وب‌سایت، نرخ بازگشت سرمایه و فروش محصولات یا خدمات را افزایش دهد. برخی استراتژی‌های بازاریابی که کارشناس دیجیتال مارکتینگ باید با آن‌ها آشنا باشد عبارت‌اند از:

  • تبلیغات کلیکی
  • تبلیغات شبکه‌های اجتماعی
  • سئو
  • تبلیغات موتور جستجو
  • بازاریابی محتوا
  • تبلیغات همسان
  • بهینه‌سازی نرخ تبدیل
  • بازاریابی ایمیلی

مزایای بازاریابی دیجیتال

مزایای بازاریابی دیجیتال

در دنیای تجاری امروزی بسیاری از کسب‌وکارها در بستر اینترنت و به روش‌های گوناگون بازاریابی در پی افزایش آگاهی برند و افزایش فروش محصول یا خدمات خود هستند. در این زمینه مشاغل متعددی مانند دیجیتال مارکتر یا متخصص دیجیتال مارکتینگ ظهور کرده‌اند که وظیفه بازاریابی را در کانال‌های مختلف انجام می‌دهند. بازاریابی دیجیتال در مقایسه با بازاریابی سنتی بسیار مفید، مؤثر و کارآمد است. مزایای دیجیتال مارکتینگ عبارت‌اند از:

  • امکان برندسازی با سرعت بالا
  • هزینه‌های مقرون‌به‌صرفه
  • قابلیت سنجش و ارزیابی
  • دسترسی آسان به گروه مشتریان هدف
  • کانال‌های بازاریابی متنوع
  • امکان انتقال پیام به مخاطبان با یک پیام و هزینه کم
  • تنوع در تبلیغات مانند تبلیغات کلیکی، سئو
  • امکان اشتراک‌گذاری سریع محتوای تبلیغاتی در بین طیف گسترده‌ای از مخاطبان
  • تعاملی بودن بازاریابی دیجیتال و برقراری ارتباط مناسب بین دوطرفه
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.